torsdag 28 april 2011

Bygg och bo

Boet börjar bli klart för inflyttning, och givetvis äggläggning småningom. Lite småjusteringar sker ännu innuti tallen och boet som jag uppskattar kan vara ungefär halvmetern djupt, och tog drygt två veckor att bygga för detta par.

Fortsättning lär följa...

Var även ute och rekade av lite andra naturbon i mina marker, och givetvis några av holkarna som jag byggt och satt upp senaste två åren, och kunde glatt pricka in häckning nr 4 och 5 för säsongen. Kan bli en av mina bästa vårar det här...

2 kommentarer:

  1. Vad häftigt att ha hittat ett spillkråkebo.. Kan tänka mig att vi som besökare här på bloggen får följa detta vilket ska bli mycket spännande..

    mvh // Johannes

    SvaraRadera
  2. Det låter spännanade detta!
    Fantastisk bild och lycka till med häckningarna! :)
    Morgan

    SvaraRadera