måndag 5 september 2011

Artikel i Vasabladet 5 september

Fick för ett antal dagar sedan en förfrågan om jag ville ställa upp i en intervju för Vasabladet, efter att de hade fått in tips om mina galna resor och den tid jag spenderar där ute i naturen efter jakten på den perfekta bilden. Visst tänkte jag, det kan väl vara kul nu då jag hållit på en tid med fotograferingen, och bjöd med reportern och fotografen ut till ett av mina favoritställen hemma i Yttermark. Så mycket vilt såg vi ju inte förstås men två av mina stamgäster ur rödrävskullen visade sig några sekunder.

I övrigt var det väl bara jag som fastnade på linsen, men det var ju meningen. Hela reportaget kan du läsa i måndagens Vbl, eller köpa e-tidningen på nätet under adressen http://www.vasabladet.fi/epaper/epaper.aspx

Jag får skicka ett stort tack till Vasabladet för denna fina upplevelse som de gav mig, och hoppas att även ni läsare tyckte om att få en inblick i mitt liv därute bland naturens invånare!
Foto: Seppo Lammi / Vasabladet

6 kommentarer:

  1. Hittade hit via dagens Vasablad. Fint reportage, och väldigt intressant. Vilket tålamod du tycks besitta :D Lycka till i jakten på björnen! H: Jessica

    SvaraRadera
  2. Bra artikel. Jag har släppt drömmen om Närpes björnen för många år sen. Hoppas du lyckas å fortsätt med en avslappnad inställning så håller intresset i sig. Men naturfoto är nog lite som dom där chipsen i rör, once you pop..:)

    SvaraRadera
  3. Såg din artikel i vbl idag ,har själv en blogg så det var intressant att se hur du jobbar,jag tar själv många naturbilder är väl uppe i 13000 bilder nu sedan jag började med bloggen för ett år sedan ,så jag vet hur nära naturen man kommer med kameran det finns ju nya upplevelser varje gång man rör sig i naturen,lycka till med ditt fortsatt fina fotograferande ,skulle gärna sätta mig som följare av din blogg men hittar inget annat än följa kommentar.Nette

    SvaraRadera
  4. Johnny Södergård6 september 2011 kl. 03:56

    Jessica: Tack och kul att du fann min blog, tålamod är bra att ha nog ibland då inget händer :)

    Tommy: Tack och kul du gillade artikeln, närpesbjörnen är nog inget enkelt projekt, och den kommer ju nog isåfall då man minst anar och håller på med nåt annat där ute.

    Nette Cecilia: Kul att du också är intresserad av att vara ute så mycket, kollade lite av dina bilder och flera riktigt fina du skapat, vem vet så möts vi där ute någonstans en dag i björnmarkerna, kör hårt :)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Även jag läste artikeln och fascinerades av din entusiasm för den perfekta naturbilden och naturen :)
    Väldigt vackra bilder du bjuder på och det är inga "vanliga" dussinbilder.
    Lycka till med bildjakten! /Bea

    SvaraRadera
  6. Johnny Södergård6 september 2011 kl. 13:34

    Tackar för dina fina rader Bea, och många fina bilder du hade själv på din sida, och lycka till du med i jakten på vackra bilder, kör hårt!

    SvaraRadera