tisdag 20 september 2011

Jag fick uppleva det igen!

Senaste helg var det åter dags att besöka myren, eller som jag ofta kallar den, myren i vargaland med sina fantastiska möjligheter på våra vilda djur. I sällskap med två kolleger fick vi i bästa tänkbara solnedgång, uppleva hur ett vargrevir med fem av åtta individer plötsligt äntrar myren, och som en av killarna beskrev det, fullständigt ägde myren trots de flertalet björnar som fanns där. Men björnarna var helt chanslösa när vargarna visade hur intelligent jakt går till. Björnarna fick snabbt se sig besegrade och vackert ställa sig i skogskanten och se på. Här en bild på ett av de yngre djuren i myrkanten.

Senast jag fick uppleva ett liknande äventyr var hösten 2009, och jag trodde inte den upplevelsen skulle gå att överträffa, men oj så fel jag hade :)

Klicka på bilden för större format!

6 kommentarer:

  1. Bara att gratulera till detta möte och en bra bild, antar att det finns fler bilder i arkivet från detta möte :)

    /Henrik

    SvaraRadera
  2. Tackar Henrik, ja det kommer nog nån mer bara jag får lite struktur på bilderna nu och vilka jag ska spara till nåt i framtiden. På min facebook sida har jag några till från denna helg :)

    SvaraRadera
  3. Attans jag som inte har facebook :) Nåja hoppas på några mer här på bloggen.

    SvaraRadera
  4. En orsak att registrera dig Henrik :)

    Lär komma fler här, sorterar nu ännu o försöker ta till mig vilka jag ska spara för framtida bruk, och 5 av mina egna favoriter lär få pryda väggen hemma!

    SvaraRadera
  5. Mycket snygg bild Johnny!

    Sen ett stort tack för den mycket lyckade introduktionen till vargarnas rike!

    mvh
    /David

    SvaraRadera
  6. Tack David, och kul att du fick mersmak av att möta vargarna, vi lär träffas där fler gånger då har jag på känn :)

    SvaraRadera