fredag 9 september 2011

Tips är guld värda

Fick igår kväll tips om ett lodjur som synts på en plats, men eftersom mörkret föll som bäst så blev det att vänta några timmar för att istället ge sig av tidigt imorse, brukar mycket sällan lyckas att gå på flera timmar gamla tips men denna gång skulle visa sig vara annorlunda, för visst var lokatten kvar där och jag kunde fotografera den på ganska nära håll, under en kort stund före den började känna sig obekväm med min närvaro och försvann tillbaks in i skogen. Jag tackar så mycket för tipset, jultomten kommer säkert med något fint åt dig!


Konverterad till sv/v, lite korn och sepia i datorn.

5 kommentarer:

  1. Oj! Ett stort grattis till detta! Å i ett alldeles perfekt läge med tanke på andra lo historier! :) Helt underbart!!!

    SvaraRadera
  2. Gratulerar till ett fint fotoläge, ett sånt man drömmer om att få uppleva.
    /Svahn

    SvaraRadera
  3. Grattis Johnny! Det är ju inte många som ens får se ett lodjur.

    /Henrik

    SvaraRadera
  4. Tackar för de fina raderna PE Svahn & Henrik.

    Ja det var en otrolig känsla, och en helt otrolig minut i mitt liv när jag satt där öga mot öga med denna underbara vildkatt!

    SvaraRadera