fredag 11 maj 2012

Hökporträtt

Veckans finfina möte med en hungrig sparvhök...

5 kommentarer:

  1. Snyggt skott på sparvhöken.
    Vad påkommen den ser ut :)

    SvaraRadera
  2. Mycket vackert foto! Snygg bakgrund och kan det vara kvarbliven snö i förgrunden? Och vilket öga...

    SvaraRadera
  3. Najs ruta på sparvhöken, så otroligt nära du kom! Vem blev måltid?

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om det var sparvhöken eller jag som blev mer förvånad, helt plötsligt blev det tumult bakom mig och där satt den på en pilfink. Betraktade den först några sekunder före jag greppade kameran och vände mig om, och till all lycka satt den kvar, och den bjöd på en lång session som genererade en del bilder och jag slapp inpå några få meter som närmast, förgrunden är starkt solbelyst gräs men som tur var valde den en plats i skuggan.

    Tack för era rader, uppskattas :)

    SvaraRadera